Naruszenie wizerunku osób publicznych w reklamie 

Naruszenie wizerunku osób publicznych w reklamie
Kategoria publikacji:
Raport
Data publikacji:
2017
Autor / autorzy:
Marta Aleksandrowicz

Osoby publiczne w reklamie – wykorzystanie i naruszenie wizerunku

Ostatnie lata pokazały, że popularność osób publicznych może zyskać wymierną wartość majątkową, a hasło „wszystko jest na sprzedaż” w odniesieniu do ludzkiej osobowości uzyskało nowy, realny wymiar. W pierwszym rozdziale przedstawione zostało zjawisko wykorzystania popularności osób publicznych przez reklamodawców. Rozdział drugi stanowi studium zjawiska komercjalizacji dóbr osobistych w polskiej i zagranicznej rzeczywistości prawnej. Rozdział trzeci skupia się na zagadnieniu naruszenia wizerunku osób publicznych w reklamie. Ostatni rozdział przedstawia możliwe sposoby ochrony tego wizerunku.

Niniejsza publikacja została nagrodzona w konkursie na najlepszą pracę magisterską o prawach człowieka, organizowanym przez HFPC.